AJANKOHTAISTA

Elisa, Helpten ja Palin pilotoivat älykästä huoltokorjaamopalvelua

21.09.2016, Elisa, Helpten ja Palin pilotoivat älykästä huoltokorjaamopalvelua

 

Luettavissa myös Elisan sivuilta

Verkottuminen ja teollisen internetin ratkaisut mahdollistavat monin tavoin myös autoiluun liittyvän liiketoiminnan kehittämisen. Elisa, Helpten ja Palin pilotoivat uutta älyautopalvelua, joka tuo muutoksia niin auton käyttämiseen, huoltamiseen kuin ylläpitoon. 

Tutkimusyhtiö Gartnerin arvion mukaan vuonna 2020 maailman teillä liikkuu 250 miljoonaa internetiin kytkettyä autoa. Elisa, Helpten ja S-ryhmän Satakunta-konserniin kuuluva Palin Oy lähtevät pilotoimaan älyautopalvelua, jonka tarkoitus on yhdistää AutoPalinin ja Karlan asiakkaiden autoja internetiin ja tukea auton käyttäjää päivittäin.

– Autoilun ja liikkumisen murroksella viitataan edelleen yleensä tulevaisuuteen, mutta monia hyötyjä on toteutettavissa jo nyt. Kehityksen seuraamisen sijaan haluamme olla mukana luomassa tätä tulevaisuutta ja kehittämässä asiakkaillemme palvelua, joka helpottaa sekä auton omistamista että käyttöä. Uskomme vahvasti, että tällä on suuri arvo niin yksityisautoilijoille kuin yritysasiakkaillemme, sanoo Palin Oy:n toimitusjohtaja Petri Arvo.

Yhteistyössä kehitetty älyautoilukonsepti on kehitetty Elisa IoT -palvelualustan päälle, mikä mahdollistaa uudenlaisten tietolähteiden ja palveluiden liittämisen järjestelmään ketterästi ilman pitkäkestoisia tuotekehitysprojekteja. Autoihin asennettava lähetin välittää käyttö- ja vikatietoja hyötykäyttöön reaaliaikaisesti.

Älypuhelinsovellus vähentää autoilijan murheita

Käyttäjälle uusi palvelu näyttäytyy älypuhelinsovelluksen kautta. Tämä mahdollistaa ajoneuvokohtaisten tietojen, huoltohistorian ja vikadiagnoosien seuraamisen reaaliaikaisesti. Vikatilanteiden sattuessa matkalla on sovelluksen kautta mahdollista saada suoraan huollon tilannearvio ja ohjeet jatkotoimenpiteille.

– Digitalisointi luo runsaasti tietoa, jonka varaan on mahdollista synnyttää uutta älykästä liiketoimintaa. Konseptimme yhdistää monta toimijaa, autoa ja autoilijaa suuremmaksi kokonaisuudeksi, jonka tavoite on palvella autoilijaa ympärivuorokautisesti missä tahansa. Tämä luo myyjälle mahdollisuuden syventää asiakassuhdetta ja luoda tehokkuutta. Ja tietysti autoilijalle helppoutta ja yksilöllisempää palvelua, kuvailee Elisan IoT-hankkeesta vastaava johtaja Markku Hollström.

– Kun älyautoilun perusosaset kuten tiedonkeruu, tiedon jakaminen ja palveluintegraatiot toteutetaan hyvin, palvelun laajentaminen on enää myyjän mielikuvituksesta kiinni. Palvelua voidaan rikastaa esimerkiksi säätiedoilla ja varoituksilla tai vaikkapa vieraan kaupungin pysäköintitiedoilla. Kun autoilija saa jatkuvaa tietoa sekä autonsa, ympäristönsä että muun liikenteen tilasta, koko liikkumisen tavan epävarmuuksia saadaan vähennettyä selvästi, mikä luo tyytyväisempiä autoilijoita, sanoo Helptenin toimitusjohtaja Rauno Toivonen.

Tieto parantaa jälleenmyyntiarvoa

Palvelun kautta kustakin autosta saadaan kerättyä täydellinen käyttö-, vika- ja huoltohistoria yhteen paikkaan, mikä kasvattaa myös auton jälleenmyyntiarvoa. 

– Hyvin huollettu ja hoidettu auto menee perinteisesti nopeammin kaupaksi ja huoltohistoria vaikuttaa myös auton jälleenmyyntihintaan. Uudella konseptilla asiakkaalla on pääsy autonsa huoltohistoriaan, huollon ajanvaraus voidaan hoitaa älypuhelimella ja huoltomme voi muistuttaa asiakasta auton huollosta tarvittaessa. Näin auto tulee varmemmin huollettua ajallaan ja huollon henkilökuntamme pystyy parhaimmillaan auttamaan asiakkaitamme jopa tien päällä, Palin Oy:n Petri Arvo iloitsee.

– Kun sovelluksen avulla huoltojen ja katsastusten tilaaminen hoituu napin painalluksella, kynnys määräaikaishuoltojen, korjausten ja katsastusten laiminlyöntiin tai lykkäämiseen madaltuu selvästi. Yritykselle sama tieto taas mahdollistaa ajoneuvokannan keskitetyn hallinnan, mikä helpottaa kustannusten seurantaa ja budjetointia selvästi, sanoo Elisan Markku Hollström.

Elisa IoT -alustan kaikki data tallennetaan suomalaisiin konesaleihin. Palvelukokonaisuuteen sisältyy myös tietoturvasta huolehtiminen ja ympärivuorokautinen valvonta.

Lue lisää »

Haemme Myyntipäällikköä

13.09.2016, Myyntipäällikkö

”Helptenillä myyntipäällikön työ on palkitsevaa ja haastavaa. Meillä on tarjolla kaikille potentiaalisille asiakkaille aina jotain, joka aidosti hyödyttää heidän liiketoimintaansa. Joko jo valmis tuotteemme tai voimme ohjelmoijiemme kanssa räätälöidä aivan omanlaisensa ratkaisun. Ensi hetkestä lähtien tajusin sen potentiaalin, joka Helptenissä on.” –Rikke-Pekka Innilä, Helptenin myyntipäällikkönä vuoden 2016 alusta lähtien.

Jatkamme myyntitiimin vahvistamista ja etsimme nyt Espoon toimistollemme vahvistukseksi MYYNTIPÄÄLLIKKÖÄ. Tarjoamme sinulle mahdollisuuden näyttää kyntesi IoT-alalla, jossa vain taivas on rajana. Työtehtävänäsi on ennen muuta löytää uusia asiakkaita, mutta jo nykyisissä asiakkaissammekin sinulla riittää työtä.

Työnkuvasi on käyttäjälähtöisten sovellusten ratkaisumyyntiä sekä jo valmiin tuotteen/palvelun myyntiä yritysasiakkaillemme. Me luotamme työntekijöihimme: onnistumisesi mittareina eivät ole puhelinsoittojen tai tapaamisten määrä, vaan se, mitä saat aikaan. Toiminta-alueenasi on Etelä-Suomi.

 

Hakemamme henkilö on:

-Persoonana positiivinen, aktiivinen ja säteilevä.

-Toimintatavaltaan itsenäinen, tuloshakuinen ja ratkaisukeskeinen.

-Vaihtelevasta työtahdista nauttiva: osan kaupoista teemme hyvinkin nopealla vauhdilla, kun taas toiset vaativat pitkäaikaisen projektin, jossa myös ohjelmoijamme ovat tukenasi.

-Näyttänyt jo kyntensä B2B-myynnissä, mieluiten ohjelmistoalalla. Arvostamme myös jos sinulla on kokemusta autoalasta, mutta tämä ei ole välttämätöntä.

 

Tarjoamme:

-Huippuluokan tuotteet ja palveluratkaisut vahvasti kasvavalla alalla.

-Haastavan tehtävän mielenkiintoisessa asiakaskentässä ja arvostetussa yrityksessä.

-Hyvän työilmapiirin ja mukavat kollegat.

 

Työssä vaaditaan oman auton käyttömahdollisuutta. Palkkausmallimme on pohja + provisio tehdyistä kaupoista. 

Rekrytoinnin alkuvaihetta Helptenin kanssa hoitaa rekrytointikonsultti Mikko Kaikkonen. Huom! Haluamme toimia läpinäkyvästi jo rekrytoinnin alkuvaiheessa, siksi annamme sinulle mahdollisuuden keskustella työstä helpteniläisen Rikke-Pekka Innilän kanssa, puh: 050 3011295. Rikke on ollut Helptenin palveluksessa vajaan vuoden myyntipäällikön toimessa ja hän osaa kertoa, minkälaista on jokapäiväinen toiminta Helptenillä melko vähän aikaa sitten aloittaneen henkilön näkökulmasta.

Täytä tietosi, liitä CV:si ja hakemuksesi palkkatoiveineen 26.9 mennessä (huom! hakuaikaa jatkettu aiemmasta päivämäärästä 4.9.2016). Mahdollisiin tiedusteluihin vastaa Mikko Kaikkonen, 0405773768 tai mikko.kaikkonen@rekrytointitalli.fi

Lue lisää »

Haemme jälleenmyyjiä ja edustajia Länsi-, Keski-, Itä- ja Pohjois-Suomeen

01.07.2016, Helpten Oy

Helpten – uutta suomalaista ajattelua ajamiseen

Helpten Oy on suomalainen vuonna 2007 perustettu Connected Car -operaattori, joka yhdistää ajoneuvot internettiin. Helptenin perustajajäsenillä on yli 20 vuoden kansainvälinen kokemus telematiikan alalta. Luomme älykkään liikenteen ratkaisuja yhteistyössä suomalaisten ja eurooppalaisten yritysten, huoltamoketjujen, operaattoreiden, vakuutusyhtiöiden ja viranomaisten kanssa.

Helptenin ajotietopalvelu on kattava ratkaisu sekä yritys- että yksityisautoiluun. Helpten on samaan aikaan sekä automaattinen ajopäiväkirja että yrityksen liikkuvan kaluston hallintajärjestelmä, joka kasvaa ja kehittyy jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden mukaan. Palvelu tehostaa ja täsmentää laskutusta sekä vapauttaa työntekijät tuottavaan työhön. Palvelun avulla ajoja on helppo suunnitella ja analysoida, jolloin ajamisesta ja tienkäytöstä tulee järkevämpää.

Haemme ajotietopalveluillemme jälleenmyyjiä ja edustajia Länsi-, Keski-, Itä- ja Pohjois-Suomeen.

Haemme ajotietopalveluillemme jälleenmyyjiä ja edustajia

Tarjoamme:

  • valmiin ajotietopalvelun kasvaville markkinoille
  • myynti- ja markkinointiapua sekä –materiaalia
  • yhteismarkkinointia
  • kilpailukykyisen, kuukausittaisen palkitsemismallin
  • koulutuksen ja perehdytyksen

Odotamme:

  • proaktiivista myyntiotetta
  • paikallistuntemusta
  • eduksi katsotaan valmiit potentiaaliset asiakkuudet

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Helpten Oy
Rauno Toivonen
Toimitusjohtaja
010 423 7088
rauno.toivonen(at)helpten.fi

Lue lisää »

Olemme mukana Kuljetus ja Logistiikkamessuilla 11.-13.6.2015

03.06.2015, Olemme mukana Kuljetus ja Logistiikkamessuilla 11.-13.6.2015

Meidät löytää Älylogistiikan alueelta, osastopaikalta 6k77.

Tule keskustelemaan kanssamme ja kuulemaan asiantuntijoiltamme tarjonnasta.

Messujen aukioloajat:
TO 11.6. klo 10-18
PE 12.6. klo 10-18
LA 13.6. klo 9-16

Lue lisää »

Helptenin uutiskirje 1/2015

29.04.2015, Helptenin uutiskirje 1/2015

Uutiskirjeen aiheita:

  • Nimimuutoksia Helpten-palveluissa
  • Uusi Helpten Track&Trace -palvelu
  • Uudistettu Helpten Quick -palvelu
  • Asiakaskokemuksen kehitysprojekti hyvässä vauhdissa
  • Uusia ja palanneita helpteniläisiä

Nimimuutoksia Helpten-palveluissa

Olemme selkiyttäneet tuoterakennettamme, jotta tuotteen tilaaminen olisi selkeämpää ja helpompaa, ja jotta palvelun nimi vastaisi paremmin sen käyttötarkoitusta. Esimerkiksi ajopäiväkirja yksityiseen käyttöön ja ajopäiväkirja tuotantoajoneuvokäyttöön on nyt eritelty kahdeksi erilliseksi palveluksi.

Helpten Private on pääasiassa omalla tai työsuhdeautolla liikkuvan kuljettajan käyttöön tarkoitettu ajotietopalvelu.

Helpten Pro on pääasiassa yritysten hallitsemien ja hyötykäytössä olevien ajoneuvojen hallintaan tarkoitettu ajotietopalvelu. 

Helpten Quick on kannettavalla telematiikkalaitteella varustettu ja pääasiassa omalla autolla ajavan käyttöön tarkoitettu ajotietopalvelu (lisätietoa alla).

Helpten Track & Trace (UUSI!) on yrityksen työkoneiden seurantaan tarkoitettu paikkatietopalvelu (lisätietoa alla).  

Lisätietoa Helptenin myyntipalvelusta p. 010 423 7082

 

Uusi Helpten Track&Trace -palvelu

Track&Trace -palvelu on yrityksen työkoneiden seurantaan tarkoitettu paikkatietopalvelu. Palvelun avulla näet reaaliajassa missä työkoneet sijaitsevat, milloin koneet ovat tuottavassa työssä sekä selvität ajoreitit ja päivän aikana ajetut kilometrit.

Palvelu on mahdollista toteuttaa IP-suojattuun koteloon sijoitetulla telematiikkalaitteella, joka soveltuu kosteisiin ja epäpuhtaisiin olosuhteisiin.

Lisätietoa Helptenin myyntipalvelusta p. 010 423 7082

 

Uudistettu Helpten Quick -palvelu

Ajopäiväkirja-palvelu ajoneuvosta toiseen siirreltävällä telematiikkalaitteella tulee jatkossa olemaan entistä parempi. Uusi telematiikkalaite mahdollistaa tarkemman ja nopeamman sijaintipaikan löytämisen heti laitteen käynnistämisen jälkeen. Helpten Quick-palvelun käyttöönotto ei vaadi laiteasennusta ja on siten helppo ja nopea ottaa käyttöön.

Lisätietoa Helptenin myyntipalvelusta p. 010 423 7082

 

Asiakaskokemuksen kehitysprojekti hyvässä vauhdissa

Tavoitteenamme on palvella asiakastamme parhaalla mahdollisella tavalla. Aloitimme viime vuoden lopulla projektin, jonka tavoitteena on tehdä koko palvelukokemuksesta asiantunteva ja positiivinen. Esimerkiksi laiteasennukset voidaan tehdä asiakkaan toivomassa paikassa toivomanansa ajankohtana. Lisäksi olemme panostaneet palvelun käyttötukeen sekä asiakastyytyväisyyteen.  Seuraavaksi tavoitteenamme on tarjota laajempi ja nopeampi tuki päivittäiseen palvelun käyttöön.

Lisätietoa Helptenin asiakaspalvelusta p. 010 423 7080

 

Uudet ja palanneet helpteniläiset

Visa Korhonen aloitti ohjelmistokehittäjänä Helptenin tuotekehitystiimissä maaliskuussa. Visa työskentelee huoltokorjaamojärjestelmään liittyvän jatkokehityksen parissa. “Tiimiin liittyminen on ollut mukavaa. On ollut hauskaa ja motivoivaa tehdä tiettyjä kokonaisuuksia alusta loppuun”, kertoo Visa.

Visa on aiemmin työskennellyt konsulttina ohjelmistotuotekehitystä palveluna tarjoavassa yrityksessä. Telematiikka alana on Visalle uutta. Web-ohjelmointi ja siinä erityisesti back-end osiot ovat Visan mielenkiinnon kohteina.

Sanna Lehtimäki on palannut Helptenin markkinointiin. Pari vuotta vierähti kotosalla lasten seurana ja nyt on tarkoitus tarttua Helptenin markkinoinnin ja viestinnän tehtäviin. Mielenkiintoisia asioita on tulossa, joten kannattaa pysyä kuulolla!

 

Iloista vappua!
Toivottaa Helptenin väki

Lue lisää »