KALUSTON HALLINTA
Fleet management garanterar tillförlitliga rapporter till faktureringen, bokföringen och skattemyndigheten samt tar bättre hand om materielet.

Helpten-tjänsten underlättar planering och organisering av arbetet. Med hjälp av lokaliseringsuppgifter för fordon i realtid kan man effektivisera fordonens användningsgrad samt säkerställa säkerheten för förarna och fordonen. Samtidigt skapas körjournalerna som av sig självt och tid frigörs för produktivt arbete.
DEN MÅNGSIDIGA HELPTEN (PRO)-TJÄNSTEN
1.
Serviceenheten består av en telematikenhet, eventuella tilläggsenheter och sensorer samt en internetportal, mobilapp och ett integrationsgränssnitt.
2.
Telematikenheten registrerar bland annat fordonets lokaliseringsuppgifter samt uppgifter om var fordonet rör sig och stannar samt användningstimmar, körkilometer och körhastigheter.
3.
Med hjälp av sensorer och förarens dataterminaler kan man registrera uppgifter om det arbete som görs med bilen, till exempel plogning och sandning. Även arbetsorder och adresser till arbetsobjekt kan förmedlas som meddelanden till förarens navigator.
4.
Produktionskörjournalen registrerar köruppgifter i körjournalen, varifrån man får exakta rapporter för inriktning av kostnader, fakturering, beskattning och bokföring.
INFÖRANDET AV HELPTEN TJÄNSTEN
Tio års erfarenhet av finska bilisters behov har finslipat vår tjänst på toppnivå. Vår kompetenta personal betjänar våra kunder på bästa möjliga sätt.

SERVICE MED NYCKELFÄRDIG-PRINCIPEN FRÅN BÖRJAN TILL SLUT
- Vi har färdiga e-postmallar som berättar om ibruktagandet åt förarna
- Vi genomför installationer av fordonsenheter enligt kundens önskemål
- Tjänstens användarsupport och kundtjänsten stöder kunden och löser problemsituationer individuellt
KUNDFÖRETAGETS CHEFER BEHÖVER INTE LÄNGRE ANVÄNDA TID TILL PROJEKT ELLER TILL ATT TA I BRUK SYSTEMET, eftersom företagets representant skickar ett enda e-postmeddelande till sina anställda.
HELPTENS PROJEKTLEDARE TAR HAND OM RESTEN:
- Svarar på användarnas frågor
- Användarna väljer under ledning av Helpten rätt typ av telematikenhet
- Tidpunkterna för installation av enheter avtalas tillsammans med användarna
- Vid behov ordnar Helpten en utbildning åt användarna om tjänsten
VARJE BILKÖRANDE KUND ÄR VÄLKOMMEN TILL OSS!
REFERENSER

Klicka på Q & A
Klicka på DATASKYDD
KONTAKTA OSS

EN NÖJD KUND ÄR DET VIKTIGASTE FÖR OSS
Genom ett kundorienterat servicekoncept säkrar vi leveransen av en lyckad tjänst samt en daglig användning.