AJANKOHTAISTA

Haemme jälleenmyyjiä ja edustajia Länsi-, Keski-, Itä- ja Pohjois-Suomeen

01.07.2016, Helpten Oy

Helpten – uutta suomalaista ajattelua ajamiseen

Helpten Oy on suomalainen vuonna 2007 perustettu Connected Car -operaattori, joka yhdistää ajoneuvot internettiin. Helptenin perustajajäsenillä on yli 20 vuoden kansainvälinen kokemus telematiikan alalta. Luomme älykkään liikenteen ratkaisuja yhteistyössä suomalaisten ja eurooppalaisten yritysten, huoltamoketjujen, operaattoreiden, vakuutusyhtiöiden ja viranomaisten kanssa.

Helptenin ajotietopalvelu on kattava ratkaisu sekä yritys- että yksityisautoiluun. Helpten on samaan aikaan sekä automaattinen ajopäiväkirja että yrityksen liikkuvan kaluston hallintajärjestelmä, joka kasvaa ja kehittyy jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden mukaan. Palvelu tehostaa ja täsmentää laskutusta sekä vapauttaa työntekijät tuottavaan työhön. Palvelun avulla ajoja on helppo suunnitella ja analysoida, jolloin ajamisesta ja tienkäytöstä tulee järkevämpää.

Haemme ajotietopalveluillemme jälleenmyyjiä ja edustajia Länsi-, Keski-, Itä- ja Pohjois-Suomeen.

Haemme ajotietopalveluillemme jälleenmyyjiä ja edustajia

Tarjoamme:

  • valmiin ajotietopalvelun kasvaville markkinoille
  • myynti- ja markkinointiapua sekä –materiaalia
  • yhteismarkkinointia
  • kilpailukykyisen, kuukausittaisen palkitsemismallin
  • koulutuksen ja perehdytyksen

Odotamme:

  • proaktiivista myyntiotetta
  • paikallistuntemusta
  • eduksi katsotaan valmiit potentiaaliset asiakkuudet

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Helpten Oy
Rauno Toivonen
Toimitusjohtaja
010 423 7088
rauno.toivonen(at)helpten.fi

Lue lisää »

Olemme mukana Kuljetus ja Logistiikkamessuilla 11.-13.6.2015

03.06.2015, Olemme mukana Kuljetus ja Logistiikkamessuilla 11.-13.6.2015

Meidät löytää Älylogistiikan alueelta, osastopaikalta 6k77.

Tule keskustelemaan kanssamme ja kuulemaan asiantuntijoiltamme tarjonnasta.

Messujen aukioloajat:
TO 11.6. klo 10-18
PE 12.6. klo 10-18
LA 13.6. klo 9-16

Lue lisää »

Helptenin uutiskirje 1/2015

29.04.2015, Helptenin uutiskirje 1/2015

Uutiskirjeen aiheita:

  • Nimimuutoksia Helpten-palveluissa
  • Uusi Helpten Track&Trace -palvelu
  • Uudistettu Helpten Quick -palvelu
  • Asiakaskokemuksen kehitysprojekti hyvässä vauhdissa
  • Uusia ja palanneita helpteniläisiä

Nimimuutoksia Helpten-palveluissa

Olemme selkiyttäneet tuoterakennettamme, jotta tuotteen tilaaminen olisi selkeämpää ja helpompaa, ja jotta palvelun nimi vastaisi paremmin sen käyttötarkoitusta. Esimerkiksi ajopäiväkirja yksityiseen käyttöön ja ajopäiväkirja tuotantoajoneuvokäyttöön on nyt eritelty kahdeksi erilliseksi palveluksi.

Helpten Private on pääasiassa omalla tai työsuhdeautolla liikkuvan kuljettajan käyttöön tarkoitettu ajotietopalvelu.

Helpten Pro on pääasiassa yritysten hallitsemien ja hyötykäytössä olevien ajoneuvojen hallintaan tarkoitettu ajotietopalvelu. 

Helpten Quick on kannettavalla telematiikkalaitteella varustettu ja pääasiassa omalla autolla ajavan käyttöön tarkoitettu ajotietopalvelu (lisätietoa alla).

Helpten Track & Trace (UUSI!) on yrityksen työkoneiden seurantaan tarkoitettu paikkatietopalvelu (lisätietoa alla).  

Lisätietoa Helptenin myyntipalvelusta p. 010 423 7082

 

Uusi Helpten Track&Trace -palvelu

Track&Trace -palvelu on yrityksen työkoneiden seurantaan tarkoitettu paikkatietopalvelu. Palvelun avulla näet reaaliajassa missä työkoneet sijaitsevat, milloin koneet ovat tuottavassa työssä sekä selvität ajoreitit ja päivän aikana ajetut kilometrit.

Palvelu on mahdollista toteuttaa IP-suojattuun koteloon sijoitetulla telematiikkalaitteella, joka soveltuu kosteisiin ja epäpuhtaisiin olosuhteisiin.

Lisätietoa Helptenin myyntipalvelusta p. 010 423 7082

 

Uudistettu Helpten Quick -palvelu

Ajopäiväkirja-palvelu ajoneuvosta toiseen siirreltävällä telematiikkalaitteella tulee jatkossa olemaan entistä parempi. Uusi telematiikkalaite mahdollistaa tarkemman ja nopeamman sijaintipaikan löytämisen heti laitteen käynnistämisen jälkeen. Helpten Quick-palvelun käyttöönotto ei vaadi laiteasennusta ja on siten helppo ja nopea ottaa käyttöön.

Lisätietoa Helptenin myyntipalvelusta p. 010 423 7082

 

Asiakaskokemuksen kehitysprojekti hyvässä vauhdissa

Tavoitteenamme on palvella asiakastamme parhaalla mahdollisella tavalla. Aloitimme viime vuoden lopulla projektin, jonka tavoitteena on tehdä koko palvelukokemuksesta asiantunteva ja positiivinen. Esimerkiksi laiteasennukset voidaan tehdä asiakkaan toivomassa paikassa toivomanansa ajankohtana. Lisäksi olemme panostaneet palvelun käyttötukeen sekä asiakastyytyväisyyteen.  Seuraavaksi tavoitteenamme on tarjota laajempi ja nopeampi tuki päivittäiseen palvelun käyttöön.

Lisätietoa Helptenin asiakaspalvelusta p. 010 423 7080

 

Uudet ja palanneet helpteniläiset

Visa Korhonen aloitti ohjelmistokehittäjänä Helptenin tuotekehitystiimissä maaliskuussa. Visa työskentelee huoltokorjaamojärjestelmään liittyvän jatkokehityksen parissa. “Tiimiin liittyminen on ollut mukavaa. On ollut hauskaa ja motivoivaa tehdä tiettyjä kokonaisuuksia alusta loppuun”, kertoo Visa.

Visa on aiemmin työskennellyt konsulttina ohjelmistotuotekehitystä palveluna tarjoavassa yrityksessä. Telematiikka alana on Visalle uutta. Web-ohjelmointi ja siinä erityisesti back-end osiot ovat Visan mielenkiinnon kohteina.

Sanna Lehtimäki on palannut Helptenin markkinointiin. Pari vuotta vierähti kotosalla lasten seurana ja nyt on tarkoitus tarttua Helptenin markkinoinnin ja viestinnän tehtäviin. Mielenkiintoisia asioita on tulossa, joten kannattaa pysyä kuulolla!

 

Iloista vappua!
Toivottaa Helptenin väki

Lue lisää »

Etsimme: Software Engineer, SaaS ja Software Engineer/Architect Espooseen

12.02.2014, Etsimme: Software Engineer, SaaS ja Software Engineer/Architect Espooseen

We have two open positions

 

Software Engineer, SaaS in Espoo

Helpten is hiring a new member to the server software development team.

We expect you to have  experience in designing and programming Java-based server software, and in addition to Java, you shall have good overall knowledge of programming,

You will be part of team that designs, develops and maintains  Helpten’s SaaS system. Examples of the technologies we use are JBoss, Tomcat, JAX-RS and Hibernate, so you should be proficient in these.

We offer you possibility to develop our SaaS service further, and also to influence and contribute to the processes of  our software team.

 

Software Engineer/Architect in Espoo

Helpten is hiring an experienced Software Engineer/Architect to design and develop our SaaS service software and it’s APIs.

As part of our team would be to mastering overall solution and software architecture towards higher scalability,  combined with real hands-on coding.

Examples of the technologies we use are JBoss, Tomcat, JAX-RS and Hibernate, so you should be proficient in these.

We appreciate experience of enterprise/operator scale systems, and knowledge of billing and IOT system designs.

We offer you possibility to develop our SaaS service further, and also to influence and contribute to the processes of  our software team.

 

Please send your application and CV by 28.2.2014 to helpten@helpten.fi

 

This is what we are building: http://www.helpten.fi/fi/autoasi-tuo-alyautoilun-yli-miljoonan-suomalaisen-saataville/

Lue lisää »

Autoasi tuo älyautoilun yli miljoonan suomalaisen saataville

11.12.2013, Autoasi tuo älyautoilun yli miljoonan suomalaisen saataville

Tiedote 11.12.2013


Autoasi-korjaamoketju, ajotieto-operaattori Helpten ja Elisa tuovat markkinoille ensimmäisenä maailmassa älyautopalvelun, joka yhdistää autoilijan, auton, huoltopalvelut ja ajamisen tietopalvelut saumattomasti yhteen sovellukseen. Se on myös kokonaisvaltainen ratkaisu yritysten autokannan hallintaan.

Älyautopalvelu perustuu siihen, että autoon kytkettävä lähetin on yhteydessä pilvipalveluohjelmistoon sekä Autoasi-korjaamoon. Autoilija käyttää palvelua älypuhelimellaan. Palvelu pystytään asentamaan yli miljoonaan suomalaisautoon auton merkistä riippumatta, joten se on ainoa tapa saada älyautoilun hyödyt nopealla aikataululla yli miljoonalle suomalaisautoilijalle.

Palvelun avulla autoilijan ei tarvitse huolehtia tulevista huolloista tai esimerkiksi ajaa korjaamolle selvittämään vikailmoitusta.

”Autoasi näkee vikakoodit välittömästi ja neuvoo tämän jälkeen autoilijaa tarvittaviin toimiin. Lisäksi Autoasi ja autoilija pystyvät seuraamaan sovelluksesta auton huoltotarpeita, ja autoilija saa muistutuksen tulevasta määräaikaishuollosta tai katsastuksesta automaattisesti”, kertooTimo Kemppainen Autoasi-ketjusta.

Autoilijan palvelunäkymään tullaan ensi vaiheessa yhdistämään tiepalvelu ja ajoneuvon hätäpuhelujärjestelmä. Paikkatieto tulee järjestelmästä suoraan, joten hädän hetkellä autoilija saa avun älypuhelimen napin painalluksella. Muita kolmansien osapuolten jo saatavilla olevia palveluita Autoasi-käyttöliittymään on muun muassa tiesää.

”Jatkossa vain mielikuvitus on rajana, minkälaisia autoiluun liittyviä sovelluksia alustalle kehitetään”, toteaa Kemppainen.
 

Älypalvelut vähentävät polttoaineen kulutusta ja nostavat auton jälleenmyyntiarvoa

Palvelun avulla muodostuu auton tarina, jossa yhdistyy auton huoltohistoria, katsastustiedot ja ajotapahistoria. Näistä tiedoista on apua esimerkiksi autoa myytäessä. Auton omistaja itse määrittää, haluaako hän esimerkiksi huoltohistoriaan, paikkatietoon tai ajotapaan liittyviä etuja ja palveluita käyttöönsä.

”Autoilija saa halutessaan sovelluksesta palautetta ajotavastaan ja voi esimerkiksi alentaa oikealla ajotavalla polttoaineen kulutusta. Autoilija voi toimia myös Autoasin ja Helptenin vakuutuskumppanien kanssa ja vaikuttaa turvallisella ajotavalla vakuutusmaksuihinsa”, toteaa toimitusjohtaja Rauno Toivonen Helptenistä.

Elisa on ollut mukana kehittämässä palvelua verkkojen ja mobiliteetin näkökulmasta.
”Tämä on lähes jokaista suomalaista koskeva konkreettinen esimerkki teollisen internetin sovellusalueista. Verkon omistajana olemme vahvasti mukana palvelukehityksessä jatkuvasti. Tämäntyyppiset palvelut tulevat yleistymään nopeasti”, toteaa johtaja Jorma Niemelä Elisalta.

Älyautopalveluun haetaan satoja suomalaisia testikäyttäjiä kehittämään palvelua ja pilottiin voi hakea joulukuun lopusta lähtien osoitteessa autoasi.fi.

Palvelu on myös kokonaisvaltainen ratkaisu yritysten autokannan hallintaan. Yrityspalveluiden tarjonta on käynnistynyt joulukuussa 2013 ja palvelu on saatavilla askeleittain yksityisautoilijoille alkuvuodesta 2014. Paljon työkseen omalla autolla ajavat autoilijat pystyvät hyödyntämään molempiin palveluihin liittyviä osia tehokkaasti.
 

Älyautopalvelun hyödyt yksityisautoilijalle

• Huollon etävalvonta ja tuki: Autoasi näkee esimerkiksi vikakoodit välittömästi ja neuvoo tämän jälkeen autoilijaa tarvittaviin toimiin. Autoasi ja autoilija pystyvät seuraamaan sovelluksesta auton huoltotarpeita, ja autoilija saa muistutuksen tulevasta määräaikaishuollosta tai katsastuksesta automaattisesti.
• Mobiilit huoltopalvelut: Autoilija pystyy hoitamaan kaiken huoltoon liittyvän helposti sovelluksen avulla (esim. huoltotarjous, huollon ja sijaisauton varaaminen ja huollon aikainen viestintä).
• Ajotapa: Autoilija saa ajotavastaan palautetta, jolloin ajotapa muuttuu turvallisemmaksi ja ympäristöystävällisemmäksi. Autoilija voi toimia myös vakuutuskumppanien kanssa ja vaikuttaa turvallisella ajotavalla vakuutusmaksuihinsa.
• Automaattinen ajopäiväkirja – matkalaskut vaivattomasti
• Tiesää ja tien kunto: Autoilija näkee matkansa ajo-olosuhteet ja pystyy varautumaan niihin.
• Hätäpuhelujärjestelmä, hinaus- ja tiepalvelu
• Autosi tarina: Huoltohistoria, katsastustiedot, ajotapahistoria ja ajopäiväkirja


Apua yritysten autokannan hallintaan

• Reaaliaikainen autokannan hallinta: Autoista vastaava näkee reaaliajassa autojen huoltotarpeet, huollattamattomat autot sekä autot, jotka seuraavaksi tarvitsevat huoltoa. Palvelu mahdollistaa huoltokulujen seurannan ja vertailun.
• Keskitetty huoltojen hallinta. Sähköisen palvelun avulla pystyy tekemään ja muokkaamaan ajanvarauksia. Järjestelmä sopii myös autokannan seuraamiseen pitkällä aikavälillä.
• Huoltohistorian analysointi. Analysointi voidaan tehdä merkkikohtaisesti, yksikkö- ja haltijakohtaisesti tai huoltopaikkakohtaisesti.
• Tehokas tuotantoajoneuvojen ohjaus mahdollistaa niiden tehokkaamman ja ympäristöystävällisemmän käytön.


Palvelu on monen tekijän summa

• Palvelualusta on kehitetty yhteistyössä Autoasin, Avauksen, Aplicomin, Elisan ja Helptenin kanssa.
• Autoasi vastaa palvelun kokonaiskehityksestä ja huoltopalvelun integroimisesta.
• Avaus vastaa palvelun muotoilusta sekä ohjelmistokehityksestä.
• Helptenin palvelun avulla siirretään ajoneuvoista saatavat tiedot, kuten huoltotieto, vikatieto ja ajotapa, pilvipalveluun ja luodaan ajoon liittyviä palveluita. Yritysratkaisun oleellisena osana on Helpten Pro-palvelu.
• Aplicom on autoon kytkettävän lähettimen eli älyboxin sekä eräiden autotieto-ohjelmistojen toimittaja.
• Elisa vastaa tietoliikenneyhteyksistä.
• Palvelukokonaisuutta on kehitetty osittain Tekesin tuella.


Lisätietoja:

Autoasi-korjaamoketju, johtaja Timo Kemppainen, puh. 050 400 1511

Helpten Oy, toimitusjohtaja Rauno Toivonen, puh. 0500 47 8989

Elisa Oyj, johtaja (Yritysasiakkaat, Connectivity-liiketoiminta) Jorma Niemelä, puh. 050 61 029



Voimakkaasti kehittyvään Autoasi-ketjuun kuuluu yli 41 paikallisesti toimivaa varaosatukkua ja yli 280 Autoasi-korjaamoa. Se on suurin autokorjaamoketju Suomessa. www.autoasi.fi

Helpten on vuonna 2007 perustettu autoon ja ajamiseen liittyvien tietopalvelujen suomalainen ajotieto-operaattori, jolla on asiakkaita viidessä maassa. www.helpten.fi

Suomalainen Aplicom on yksi Euroopan johtavista eri palvelujärjestelmiin soveltuvien telematiikkalaitteiden kehittäjistä ja valmistajista. Aplicomin tuotteita käytetään yli 40 maassa.www.aplicom.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluihin keskittyvä yritys, jonka asiakkaana on 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisan palvelut tarjoavat kuluttajille uusia mahdollisuuksia viestimiseen, oppimiseen ja viihtymiseen sekä organisaatioille välineitä toimintatapojen kehittämiseen ja tuottavuuden parantamiseen. Markkinajohtaja Elisa investoi Suomeen vuosittain noin 200 miljoonaa euroa. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Liikevaihto vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 3 870. Lisätietoja www.elisa.fi

Lue lisää »